úterý 26. dubna 2016

Měření oušek aneb OAE - otoakustické emise - jejich měření - nervů zkoušení :)

Napadlo mě sem napsat zkušenost s měřením OAE u naší dcerky, protože jsem sama toto téma hledala, snad to některé mamince či tatínkovi pomůže.


Jde o to, že měření OAE - screening kvality sluchu dětí - je měřen přístrojem, který je extrémně citlivý na ruch kolem, může ho kdeco ovlivnit od mazu v ouškách přes plodovou vodu (ta může být v ouškách prý až rok po porodu). 
A dítě musí být samozřejmě naprosto tiše a v klidu (haha)... 
Přístroj tedy buď naměří emise výbavné, tedy dítě slyší v pořádku. 
NEBO 
naměří emise nevýbavné, což znamená že buď dítě neslyší v pořádku, nebo (pravděpodobněji) přístroj je ovlivněn čímkoli z venčí - hluk, nečistota atd.) 

A to je, přiznejme si, trošku napalici...

Naší dcerce měřili OAE už v porodnici 3. den. Nenaměřili - emise byly nevýbavné. 
Podle mě proto, že byla zrovna po koupání - upozorňovala jsem je, ale bylo jim to jedno, v porodnici podle mě spěchají a nesnaží se zrovna emise naměřit. Prostě pošlou na další vyšetření. 

Ale s přibývajícím věkem dítěte je to čím dál těžší, protože už tolik nespí, je živější, dost dětí dělá zvuky i ze spánku - chrupkání nebo hlasidé dudání dudlíku atd.

Na dalším měření jsme byli ve dvou měsících, opět nenaměřeno na obou ouškách, ale prý to bylo tím, že malá měla trošku rýmu. No nevím, co mě naštvalo, že v ordinaci nebyl klid, což přístroj vyžaduje. 

Takže jsme další vyšetření absolvovali v 11 týdnech a naměřena ouška obě, emise výbavné, v pořádku. 

Ale povím vám, že už jsem byla připravená další vyšetření odmítnout, protože stačí málo a přístroj naměří emise nevýbavné... jsou to nervy, protože malá nemá zrovna tvrdý spánek, ale kupodivu byla při vyšetření vždy klidná, až jsem se divila.

Jinak - pro rodiče, kteří jsou v podobné situaci a zkoumají své dítě a jeho reakce na zvuky - dcerka na zvuky reaguje - probudí se a nebo se ze spaní zvuku lekne, taky dobře reaguje na tišení "šššš šššš", ale na zavolání nebo štěrchání atd. se neotočí, ani nijak nezbystří, což je ale v tak nízkém věku prý běžné.. 

Každopádně jsme ji ale sledovali a uplně jistí jsme si nebyli, že slyší. 
V tomto věku je to těžko poznatelné. 
Navíc nejde vždy o vadu, jako je hluchota, ale nedoslýchavost nebo může být ok jedno ouško a druhé ne atd. 

Přeju pevné nervy a výbavné emise :)

Žádné komentáře:

Okomentovat